Alem FM Kafa Açan Uzman

Fatih Yıldırım ve Umut Bezgin ile Kafa Açan Uzman

Hafta içi saat 17:00 de canlı olarak Alem fm'de sunulan kafa açan uzman her gün yeni bir bölüm ve yeni uzman ağırlamaktadır.

A
slında işin özü şu, Umut Bezgin önceleri hiç radyoda çıkıp şov yapmamış bir insan. Kendisi radyoda Production müdürü. Tam olarak telaffuz edemediğim işte bilmem neyin şeysi denilen bir meslek. Her ne hikmetse Fatih Yıldırım radyoya geldikten sonra aralarında ufak tefek dialoglar oluşuyor. İlk başlarda bunları youtube kanalından yayınlıyorlar. Tabi buna bir isim bulmak icab ediyor. Aralarında ne olsun falan diye konuşurken "kafa açan uzman" diye adlandırıyorlar. Daha sonraları insanlardan güzel tepkiler gelince bunu radyoya taşımak istiyorlar. İlk başlarda 10 - 15 dk'lık sürelerde yayın yapmaya başlıyorlar. İlk başlarda tabi Umut Bezgin'de zorlanıyor. Bir konuşmasında da buna değiniyor. İlk bunu yapmaya başladıklarında işin acemisi olduğunu hayatında hiç mikrofona konuşmadığını falan anlatıyor. Zamanla daha da ilgi görmeye başlayınca programın bir parçası hâline geliyor. İzlenecek bi'şey değil programının bir bölümü oluyor. Kısa olan bu bölümler gittikçe uzun bir hâl alıyor. İlk zamanlarında 15 dk iken şimdilerde 45 dk'ları geçen bir bölüm hâline geldi. Tabi bunu halkta beğendi. Kendine özgü bir bölüm ve kendine özgü espri anlayışı olan bir uzman. İlk dinlediğinizde saçma veya sevimsiz gelebilir. Fakat bu programın özgünlüğü den kaynaklıdır. Çünkü ilk başta pek anlayamazsınız ve oradaki mizacı kavrayamazsınız. Yapılan espriler sonradan size anlaşılır gelir ve oradan sonra artık uzman bölümünden kopamazsınız. Mesela ilk dinlediğinizde uzmanın kitapları "bu da güldürmedi be hocam" dedirtir. Bazen okunan şiirler o kadar saçmadır ki ama siz gülmekten yerlere kapanırsınız. Programda bazen hiçbir ciddiyet yoktur. Evinde ailenle oturmuş, birlikte gibisindir. Yazıyı bitirmeden önce son olarak. Uzmanın bir şiirine yer vermek isterim.

Çaykovski
Çay benim işim
Demlerim demlerim satarım.
Çay olsun diye çayım
İçine sevgimi katarım
Laz gibi görünürüm
Ama aslında ben tatarım
Çayla laylay sen güneşle ben ay

Tavşan kanı çaylar
Soğuk olur bu aylar
Trenle gitme Fatihcim
Kar tutmuş raylar
Bi şarki söyleyeyim

Ağlar yeminle Fazıl Saylar
Çayla laylay sen güneşle ben ay


Arkadaşların her birine teşekkür eder güzel bölümlerin, uzman bölümlerinin devamını dilerim. Onunda dediği gibi; ölmez sağ kalırsak, yazmaya devam edeceğiz. Unutmayın, yarın kalan ömrünüzün ilk günü...

Yorumlar

Sosyal Medya ☑

facebook twitter google+ feedburner youtube

EN SON YORUMLAR